Νέα

Τη Δευτέρα, 10 Απριλίου 2017, ο ΟΠΙ πήρε μέρος στη 2η Ημερίδα για τη Βιωματική Εκπαίδευση που διοργάνωσε το Πολιτιστικό Πάρκο στον Πολυχώρο Λυκαβηττού στην Αθήνα.

Σκοπός της Ημερίδας ήταν να αναδείξει τη σημασία των βιωματικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων ως ενισχυτικό μέσο διδασκαλίας και να συμβάλει στη διάδοσή τους στην εκπαιδευτική κοινότητα. Ο ΟΠΙ παρουσίασε το εκπαιδευτικό του πρόγραμμα «Πνευματική Ιδιοκτησία και Συγγενικά Δικαιώματα».

Την Παρασκευή, 10 Φεβρουαρίου 2017, εκπρόσωπος του Οργανισμού Πνευματικής Ιδιοκτησίας (ΟΠΙ) επισκέφτηκε το Δημοτικό Σχολείο Ισθμίας Κορίνθου για παρουσίαση αλλά και συζήτηση με τους μαθητές της Ε’ και Στ΄ Τάξης πάνω σε θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας.

Το απόγευμα της ίδιας μέρας, ο ΟΠΙ και η Διεύθυνση Δ/θμιας Εκπαίδευσης Κορίνθου, διοργάνωσαν επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο «Πνευματική Ιδιοκτησία και Εκπαίδευση».

Το Γραφείο Στήριξης Μικρών και Μεσαίων Επιχειρήσεων (ΜΜΕ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης για θέματα Προστασίας Διανοητικής Ιδιοκτησίας (IPR SME Helpdesk) διοργανώνει το σεμινάριο με στόχο την παροχή πρακτικών συμβουλών για την προστασία της Διανοητικής Ιδιοκτησίας των ΜΜΕ, στην Κίνα. Στο σεμινάριο θα γίνει μια σύντομη απαρίθμηση των βασικών διαφορών μεταξύ ΕΕ και Κίνας, εστιάζοντας στα βασικά δικαιώματα διανοητικής ιδιοκτησίας όπως η πνευματική ιδιοκτησία, τα εμπορικά/βιομηχανικά σήματα, τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας και ο βιομηχανικός σχεδιασμός. Επίσης, θα αναφερθούν συγκεκριμένα παραδείγματα, στα οποία οι ως άνω διαφορές γίνονται περισσότερο εμφανείς.

Ώρα διεξαγωγής: 11:00-12:00 π.μ. (ώρα Ελλάδας).

Για περισσότερες λεπτομέρειες, μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του σεμιναρίου.

Η συμμετοχή στο σεμινάριο είναι ελεύθερη.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του EUIPO, κάθε χρόνο χάνονται 83 δισεκατομμύρια ευρώ και 790 000 θέσεις εργασίας σε όλη την ΕΕ λόγω προϊόντων παραποίησης/απομίμησης και πειρατείας. Δείτε το σχετικό δελτίο τύπου.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ΟΠΙ «Πνευματική Ιδιοκτησία και Συγγενικά Δικαιώματα» πήρε και φέτος την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας. Για τις τάξεις Α’ Β’ Γ’ και Δ’ του δημοτικού σχολείου το πρόγραμμα μπορεί να υλοποιηθεί στην Ευέλικτη Ζώνη. Για τις τάξεις Ε’ και Στ’ το πρόγραμμα μπορεί να υλοποιηθεί στο πλαίσιο της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, μέσα από τα Πολιτιστικά Προγράμματα που εντάσσονται στο έτος του Ενεργού Πολίτη. Η υλοποίηση του προγράμματος σε όλες τις τάξεις μπορεί να γίνει και διαθεματικά.

Το πρόγραμμα «Πνευματική ιδιοκτησία και Συγγενικά Δικαιώματα» δημιουργήθηκε και εξελίχθηκε από τον ΟΠΙ σε συνεργασία με ομάδα εκπαιδευτικών. Έχει την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία έχει χρηματοδοτήσει την προώθησή του σε όλη την Ελλάδα αλλά και τη δημιουργία του υλικού (ιστοσελίδα, ταινία κλπ.) που αναφέρεται παρακάτω. Έχει επίσης παρουσιαστεί διεθνώς στον Παγκόσμιο Οργανισμό Διανοητικής Ιδιοκτησίας ως πρότυπο στον τομέα του.

Για την υποστήριξη του προγράμματος, ο ΟΠΙ δημιούργησε την ιστοσελίδα www.copyrightschool.gr. Η ιστοσελίδα περιλαμβάνει πλούσιο υλικό για δασκάλους, μαθητές και γονείς (ηλεκτρονικά παιχνίδια, οδηγούς, faq, κόμικ, κρυπτόλεξα, σταυρόλεξα, αφίσες κ.λ.π.). Το υλικό της ιστοσελίδας απευθύνεται και στη Β/θμια εκπαίδευση. Επιπλέον, στο www.copyrightschool.gr περιλαμβάνεται animated ταινία μικρού μήκους με τίτλο «Όταν ο Ορφέας δημιουργούσε...» που δημιουργήθηκε ειδικά για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

Εάν κάποιος εκπαιδευτικός το επιθυμεί, ο ΟΠΙ μπορεί να στείλει έντυπο υλικό για την τάξη (κόμικ, οδηγούς για δασκάλους και μαθητές, αυτοκόλλητα και αφίσες).

Για να δείτε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα πατήστε εδώ.

Για επικοινωνία ή/και αποστολή υλικού στείλτε mail στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..

Σκοπός της μελέτης είναι να παρέχει μία επικαιροποιημένη και βελτιωμένη εκτίμηση της συμβολής των βιομηχανιών που κάνουν ενταιτκή χρήση των διαφορετικών τύπων δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας στις οικονομίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Για να δείτε τη μέλετη επιλέξτε εδώ.

Ολοκληρώθηκε και ανέβηκε σήμερα στην ιστοσελίδα copyrightschool.gr η ταινία μικρού μήκους κινουμένων σχεδίων της εταιρείας παραγωγής RAPPASfilms που έγινε σε συνεργασία με τον ΟΠΙ και με την υποστήριξη του EUIPO.

Ο Ορφέας, το πολυτάλαντο χταπόδι, προσφέρει απλόχερα τα έργα του στους υπόλοιπους κατοίκους του βυθού. Τι γίνεται όμως όταν κανείς δεν σκέφτεται πως έχει κι αυτός ανάγκες; Πατήστε εδώ για να δείτε τη συνέχεια.

Σενάριο - Σκηνοθεσία: Παναγιώτης Ράππας
Μουσική και Ήχοι: Georges Bizet, Γιάννη Ράππα, Παραδοσιακή μουσική με Ούτι, τραγουδά ο Enrico Caruso και ακούγονται αποσπάσματα από κείμενα των Oscar Wilde και Γιώργου Σεφέρη
Αφήγηση: Σταματίνα Ντούσκου
Animation: Παναγιώτης Ράππας
Μίξη ήχου και ηχητικά εφέ: Αντώνης Δελαπόρτας
Design: Παναγιώτης Ράππας, Μαρία Λίτινα
Παραγωγή: RAPPASfilms 2016

Από τις 5 έως τις 7/9/ 2016 ο ΟΠΙ, εκπροσωπώντας την Ελλάδα, πήρε μέρος στην 11η συνεδρίαση της ACE (Advisory Committee on Enforcement) του WIPO (World Intellectual Property Organization/Παγκόσμιος Οργανισμός Διανοητικής Ιδιοκτησίας) που πραγματοποιήθηκε στη Γενεύη.

Ο ΟΠΙ παρουσίασε τις δράσεις του σχετικά με την προώθηση του εκπαιδευτικού προγράμματος «Πνευματική Ιδιοκτησία και Συγγενικά Δικαιώματα» στην Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση. Σκοπός των δράσεων του ΟΠΙ είναι η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση δασκάλων και μαθητών ως προς τη σημασία και την προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας και των συγγενικών δικαιωμάτων.

Για την παρουσίαση επιλέξτε εδώ.

Σε αυτή την έκθεση το παραταρητήριο εστιάζει στο οικονομικό κόστος της παραβίασης δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας στη βιομηχανία της μουσικής παραγωγής.

Για να δείτε την πλήρη περοιγραφή και να κατεβάσετε την έκθεση, επιλέξτε εδώ.

Την Τετάρτη, 14 Απριλίου 2016, ο Οργανισμός Πνευματικής Ιδιοκτησίας (ΟΠΙ) και η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων, υπό την αιγίδα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ηπείρου, διοργάνωσαν στο Πολιτιστικό Πολυχώρο «Δημήτρης Χατζής» επιμορφωτικό σεμινάριο με σκοπό την ενημέρωση των εκπαιδευτικών πάνω σε θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας και εκπαίδευσης.